8.02.2009

KARENA KITA LEMAH…

Saya pernah mendengar Aa Gym berkata: “Bukan karena mereka kuat, tetapi karena kita lemah.”

Mungkin Inilah dalilnya ;

Allah swt berfirman dalam hadits Qudsi :
“Wahai Muhammad, sesungguhnya jika aku sudah memutuskan suatu ketetapan, maka keputusan itu tidak dapat ditolak lagi. Dan sungguh aku telah menetapkan untuk umatku, bahwasanya mereka tidak akan dapat dibinasakan oleh kelaparan yang merata, dan tidak akan dapat dikalahkan oleh musuh, sekalipun mereka berhimpun dari segala penjuru dunia, sehingga sebagian mereka (umat Islam) membinasakan sebagian yang lain.” (Shahih Muslim, Bab “Halaka hadzihil ummah ba’dhuhu biba’dhin”)

Suatu hari Rasulullah saw membebaskan seekor unta yang meminta perlindungan kepada beliau karena akan disembelih oleh pemiliknya dengan membelinya seharga seratus dirham. Rasulullah saw berkata kepada sang Unta, “Pergilah, kamu bebas sekarang.”

Unta itu mengeluarkan suara. Rasulullah saw. mengucapkan “Amin” . Ketika ia bersuara lagi, beliau mengamininya lagi. Untuk yang ketiga kalinya unta itu bersuara lagi dan beliau mengamininya. Ketika ia bersuara untuk keempat kalinya, beliau menangis. “Tahukah kalian, apa yang dikatakan unta ini?” Tanya beliau kepada para Sahabat. “Allah dan Rasul-Nya lebih mengetahui.” Jawab para Sahabat

“Ia mengatakan, ‘Semoga Allah membalas jasamu terhadap Islam wahai Nabi.’ Aku katakan, ‘Amin.’ Lalu ia berkata, ‘Semoga Allah menenteramkan ketakutan umatmu pada hari kiamat sebagaimana engkau menenteramkan hatiku.’ Aku katakan, ‘Amin. ’ Kemudian ia berkata, ‘Semoga Allah melindungi umatmu dari musuh-musuh mereka sebagaimana engkau melindungi nyawaku.’ Aku katakan, ‘Amin.’ Selanjutnya ia berkata, ‘Semoga umatmu tidak saling berbunuh dan berperang sesama mereka.’ Mendengar doa terakhirnya aku menangis. Permohonannya itu sudah aku mintakan kepada Allah dan Dia mengabulkannya, kecuali permohonan terakhir. Jibril memberitahuku dari Allah bahwa umatku hancur karena saling berperang sesama mereka. Semuanya sudah tertulis.”

3 komentar:

  1. Sambutan Muharram Masuk Neraka Paling Dalam - WAHHABI

    HAKIKATNYA SAMBUTAN MA'AL HIJRAH ATAU AWAL MUHARRAM ADALAH AMALAN YANG TIDAKBERTENTANGAN DENGAN ISLAM DAN BUKANLAH IBADAH KHUSUS TETAPI IA ADALAH ANTARA JALAN MERAPATKANKAN DAN MENGUATKAN UKHUWWAH ISLAMIYAH DAN TIDAK BERDOSA SEKIRANNYA TIDAK MENYAMBUTNYA.

    MALANGNYA KESEMUA WAHHABI MENGHUKUM SESIAPA YANG MENYAMBUT MA'AL HIJRAH ATAU AWAL MUHARRAM INI SEBAGAI MURTAD KHUSUSNYA KEPADA PARA ULAMA ISLA.

    WAHHABI SERING MENDAKWA BAHAWA MANUSIA YANG MENYAMBUT MA'AL HIJRAH KERANA KEJAHILAN MEREKA IANYA ADALAH BID'AH MAKA DIA SESAT TETAPI TIDAK MASUK NERAKA, MANAKALA ULAMA YANG TAHU LANTAS MENYAMBUTNYA MAKA WAHHABI MENGHUKUM ULAMA ITU SEBAGAI KAFIR MURTAD MASUK NERAKA. INILAH KEDAJALAN WAHHABI GEMAR MENGKAFIRKAN ULAMA ISLAM.


    * Awas! Ada beberapa Wahhabi tanah-air kita pergi ke negara barat memburukkan Islam disana pula setelah memporakan-perandakan umat Islam di Malaysia dengan mempergunakan nama fatwa tetapi ia penuh dengan karut marut dan khurafat.

    BalasHapus
  2. AL-ALBANI WAHHABI (DrMaza) TUDUH ISTERI NABI BERZINA?
    WAHHABI TERMASUK TEKONG MEREKA NASIRUDDIN AL-ALBANIY KERAP MENGHINA KETURUNAN RASULULLAH SEHINGGA WAHHABI MENGHARUSKAN ZINA TERHADAP ISTERI NABI MUHAMMAD SAIDATUNA 'AISYAH RADHIYALLAHU 'ANHA

    Betapa busuk hati Wahhabi dicampur dengan fatwa-fatwa sesat mereka yang menjisimkan dan menyamakan Allah dengan makhluk juga membawa fahaman hukum-hakam yang pelik dan mengkafikran umat Islam seluruhnya.

    Dulu mereka membunuh keturunan Rasululla dan kini mereka berani menghina isteri-isteri Nabi Muhammad lantas Saidatuna 'Aisyah Bint Abu Bakar Asy-Syiddiq juga tidak terlepas dengan penghinaan Wahhabi yang menuduh keharusan zina dilakukan oeh isteri Nabi yang termulia ini.

    Sedangkan Allah telah menafikanbya dengan mensucikan isteri-isteri Nabi dari perbuatan seperti zina, firmanNya:

    انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس اهل البيت ويطهركم تطهيرا

    -----------

    * AL-ALBANIY DAN SEMUA WAHHABI MENGHARUSKAN PERBUATAN ZINA BERLAKU KEPADA ISTERI-ISTERI NABI TERMASUK SAIDATUNA 'AISYAH. Rujuk kitab Wahhabi karangan Nasiruddin Al-Albaniy berjudul Al-Silsilah As-Sohihah juzuk 6 ms 26-35.

    BalasHapus
  3. Ibnu Taimiyah Puji Al-Asyairah, Wahhabi Pula Mengkafirkan

    BUKU TEKS SEKOLAH WAHHABI MENGAJAR KITA SUPAYA MARI KAFIRKAN UMAT ISLAM. AWAS!

    WAHHABI MENGAJAR DISEKOLAH MEREKA BAHAWA AL-ASYAI'RAH ADALAH KAFIR KERANA MENAFIKAN SIFAT ALLAH KUNUNNYA.


    Ibnu Taimiyah Memuji Golongan Islam AL-ASYA'IRAH Manakala Semua Wahhabi Pula Mengkafirkan Al-Asya'irah

    Berkata Syeikhul IslamWahhabi Ahmad Bin Taimiyah Al-Harrani mengenai golongan Islam iaitu Al-Asya'irah (teksnya):
    " Manakala sesiapa yang melaknat ulama-ulama Al-Asya'irah maka si pelaknat itu hendaklah dihukum ta'zir dan kembali laknat itu kepada sesiapa yang melaknat Al-Asyairah juga sesiapa yang melaknat orang yang bukan ahli untuk dilaknat maka dialah yang perlu dilaknat, ulama adalah pendukong cabangan agama dan AL-ASYA'IRAH PULA ADALAH PENDUKONG DAN PEJUANG ASAS AGAMA ISLAM".
    Demikan kenyataan Ibnu Taimiyah mengenai Al-Asya'irah.

    Teks Ibnu Taimiyah tersebut in arabic dalam kitabnya berjudul Majmuk Fatawa pada juzuk 4 mukasurat12:

    وأما لعن العلماء لأئمة الأشعرية فمن لعنهم عزر. وعادت اللعنة عليه فمن لعن من ليس أهلاً للعنة وقعت اللعنة عليه. والعلماء أنصار فروع الدين، والأشعرية أنصار أصول الدين

    ________________

    * Ibnu Taimiyah juga terkenal dengan pandangannya yang berubah-rubah bertukar-tukar seperti akidahnya juga sering berbolak-balik.

    Wallahu a'lam.

    BalasHapus